dijous, 1 de maig del 2008

Robatoris Bicing

No fa molt, potser un mes, em van explicar que les bicis del bicing estaven dissenyades amb peces que no permetien els robatoris. Vull dir, que ni els pedals, ni les rodes, ni el 'sillín' eren compatibles amb cap altra bici. I que fins i tot era pràcticament impossible treure aquestes peces sense fer-les malbé. Vaig pensar, coi! quina bona idea!, però una altra vegada vaig pecar d'innocent.

Pocs dies després vaig veure la primera bici del Bicing robada. Un noi anava tan tranquil amb la bici sense el protector de la roda del darrera i sense els ancoratges. Clar, com que les peces no es poden robar... robem la bici sencera!. Aquest va ser el primer. Després vaig veure una altra pintada tota de negre lligada a un arbre. I ahir en vaig veure dos més, potser les més originals, i que llàstima que no portava la càmera a ma, encara que podria haver estat perillòs per la meva integritat física fer la foto. Anàven una parella, noi i noia, punks (amb crestes dobles al cap, amb el cabell de color verd i taronja, i amb tota la indumentària que li correspon a aquesta tribu urbana)amb dues bicis del bicing totalment 'tunejades', pintades de color negre amb dibuixos abstractes amb pintures cridaneres...

Avui m'ha donat per mirar per internet el tema de les bicis del bicing robades i he vist que no és una cosa nova. Des de la seva implantació està passant, ja sigui per les incidències informàtiques i/o inoperància del sistema del Bicing, o per la distracció dels usuaris a l'hora de deixar les bicis, o per la 'mala fe' d'algunes persones. Lo que està clar és que el servei no acaba de funcionar correctament.

És una llàstima, perqué la idea és molt bona.


(foto descarregada de la web)

5 comentaris:

Wambas ha dit...

Hola,

a mi el que més m'encabrita és la sensació que dona el servei d'estar completament deixat per part de l'ajuntament. Ells ho han posat, han fet quatre mesures de manteniment ( malament gestionades com és el repartiment de les bicis) i després els usuaris que es busquin la vida amb els seus problemes:
bicicletes en mal estat, robatori de les mismes, problemes informàtics amb el servei, assistència telefònica als usuaris típica de les companyies telefòniques,...
Al final el bicing passarà a la història, a veure si arriba a l'estiu del 2009, jo no apostaria.

Striper ha dit...

Potser el servei funciona be pero el pillatje millor.

helena ha dit...

Jo estic fins el monyo del maleït bicing!!! Quan no pots baixar el sillin la bicicleta no frena i ja he tingut dues caigudes perque la bicicleta estava en mal estat. M'he donat de baixa i prefereixo portar una de plegable...

2Rodes ha dit...

wambas,
a veure si ens equivoquem i la cosa millora... però siguem realistes... molt ha de canviar!

striper,
el pillatje funciona molt bé, però si el servei funcionés bé, els 'kakos' no ho tindríen tan fàcil,

helena,
jo abans tenia una plegable, però me la van robar a l'únic puesto on la deixava al carrer: a la porta del gimnàs.:( Ara porto una altra decorada d'una manera especial i personal perque no sigui atractiva pels 'xoriços'. El bicing ho faig servir en ocasions especials...

Anònim ha dit...

Perdonad que no os corresponda escribiendo en catalán pero lo tengo un poquito oxidado :(

El servicio la verdad que es un poco desastroso.. parece que lo único importante es abrir más y más y más estaciones, sin a la vez ampliar el servicio de transporte de bicicletas o el mantenimiento de las miamas.

Ahora da pena ver la zona de Diagonal María cristina cada tarde..

Al final el servicio morirá pero porque la gente se hartará (yo estoy a punto..) y terminará por comprarse una bici plegable como dice el compañero más arriba.

En ese sentido será un éxito.. promoverá el transporte sano y ecológico, pero no se puede hacer a consta de vender un servicio mal planificado y a costa de los nervios de los usuarios.